FANDOM

האדירים הזקנים
250px-Animus
ידועים גם בתור העתיקים
האלים הזקנים
סוג ביולוגי יצורי תת-יקום
מקום מוצא תת-יקום
חברים בולטים ראה רשימה
הופעות כוכב הקורים
אנשי השלג המתועבים
רשת הפחד
המופע הכי טוב בגלקסיה
הקללה של פנריק
אנשי השלג
הפעמונים של ג'ון הקדוש
פרוזה: אופל לבן
פרוזה: אש מאכלת-כל
פרוזה: חגיגות המילניום
פרוזה: זמן השבתה
פרוזה: דמדומי האלים
וידאו: זמן השבתה
פרוזה: משחקים
קומיקס: שמה... היטי
אודיו: חברת ההערכה של אייריס וויילדטיים
 האדירים הזקנים, לעיתים ידועים גם כהאלים הזקנים או בפשטות כעתיקים, הם יצורים טרנסצנדנטליים שהתקיימו לפני היקום, לפי הדוקטור השביעי (פרוזה: אופל לבן, אש מאכלת-כל, חגיגות המילניום).

סקירהעריכה

האדירים הזקנים היו יצורים עתיקים מעבר לכל דמיון, שהשתמרו בזכרונו של המין האנושי בתור סיוטם הגדול ביותר. הם נודעו כיצורים שמפיצים רשע, כאוס והרס בכל מקום אליו הם הלכו (אודיו: גג העולם). חיישני הטארדיס זיהו את גופו של אדיר זקן בתור מסה ענקית של אנרגיה ששווה בכמותה לאנרגיה של עשרים מיליארד פצצות גרעיניות (פרוזה: חגיגות המילניום). הם היו מסוגלים לשלוט בגופים של אנשים וניסו ללא הרף להשיג שוב את הצורה הגשמית שהייתה להם ביקום החיצוני - המקור שלהם לפי אמונות מסוימות (פרוזה: אופל לבן). הם גם היו חלק ממספר יצורים בודדים שיכלו להגיע אל היקומים העליונים (פרוזה: קברו של ואלדמאר).

נודע שמנמוניקה קוונטית הייתה השפה שדוברה על ידי האדירים הזקנים, מאחר שהיא ייצגה חוקים פיזיקליים של היקום שקדם לזה. האדירים נחשבו למקבילים החיים של תיאוריית חישוב הובלת החומר, מאחר שהם היו מסוגלים לשכתב את המציאות עד הרמות המורכבות ביותר שלה (פרוזה: חגיגות המילניום).

מקובל היה לחשוב שהאדירים הזקנים לא היו מסוגלים למות ביקום הרגיל. הם הכירו את אדוני הזמן והחשיבו אותם לאיום (פרוזה: אופל לבן).

היסטוריהעריכה

לפי אדוני הזמן, היצורים שנודעו כאדירים הזקנים לא נוצרו ביקום הזה, אלא בזה שקדם לו. הם היו במקור גזע כוחני שהיה המקביל של אדוני הזמן ביקום הבית שלהם. למרות זאת, כאשר היקום שלהם החל לדעוך, האדירים הגדולים דחקו עצמם אל תוך יקום מקביל שקרס שניות מאוחר יותר אל תוך היקום החדש. זה איפשר להם לעבור אל היקום החדש, שהחוקים הפיזיקליים בו היו שונים מאלה שהיו ביקום שלהם. מאוחר יותר, הם גילו שהחוקים הפיזיקליים מהם הם נוצרו העניקו להם ביקום החדש הזה כוחות אלוהיים, שאיפשרו להם לעצב את היקום הזה בכל צורה שהם רצו (פרוזה: חגיגות המילניום).

למרות זאת, מלכת הקרנבל טענה שמקורם של האדירים הזקנים היא לא ביקום קודם, אלא בתקופה מוקדמת של היקום הזה, לפני שאדוני הזמן השליטו בו את סדרם (פרוזה: חג מולד על כוכב רציונלי).

האדירים הזקנים נסגדו בתור אלים בכדור הארץ בזמן עידנם של הסילוריאנים, ואף בתקופה מוקדמת יותר של ישויות כוחניות ששלטו בכוכב לפני כן; הם היו ידועים גם לכת השובוגאנים. לפי האגדות, אזאטות היה החלש ביותר מהאדירים הזקנים (פרוזה: אש מאכלת-כל).

גילופים עתיקים שמתוארכים בחמישים מיליון שנה לפני הספירה לערך מראים שהאדירים הזקנים שלטו בכל היקום לפני שהם נכנסו להייברנציה בעת מנוסה מהטורפים בעל מגע הריקבון. הם הצליחו להימלט מהאסון הקוסמי הגדול ונכנסו אל תוך מערבולת הזמן, שם הם הפכו ליצורים רוחניים, מאחר שהם נטשו את גופם מאחוריהם בחלל.

תודעותיהם חתרו ללא הרף למציאת גופם הישן. אך בגלל ההתפתחויות ביקום, גופם כבר אבד וכעת הם ניסו לשלוט ביקום בעזרת כוחם של מוחותיהם (פרוזה: אופל לבן).

בשלב מסוים, האדירים הזקנים ניסו להיכנס ליקומים הגבוהים בעזרת ארמון הזקנים. אחד מהם, ואלדמאר, הבין כי מינו טרם מוכן למציאות חדשה, ויצא מדעתו בעקבות זאת. אלמלא ואלדמאר היה מקריב את עצמו על מנת לסגור את הקרע שהאדירים פתחו, הקרע היה הורס את היקום כולו. מאוחר יותר, יתפשטו ביקום אגדות על כך שואלדמאר הוא אל אפל שכמעט הרס את האדירים הזקנים, למרות שהאמת הייתה שונה למדי. התעלומה של ואלדמאר תדורג מאוחר יותר במקום השישי ברשימת התעלומות הגדולות ביותר של היקום (פרוזה: הקבר של ואלדמאר).

הפרעה אמנחותפ השני גילה אותם פעם על כדור הארץ, וניסה לרתום את כוחם לגופו שלו. עם זאת, הוא הבין שכוחם של היצורים היה מעבר לשליטתו, ופיתה אותם להגיע למבנה בצורת פירמידת לבנה בעל השתקפות אינסופית, בה הרשע שלהם יילכד לעד. המלכודת הצליחה ושמרה על ביטחון העולם מהרשע שלהם (אודיו: גג העולם).

רשימה של אדירים זקניםעריכה

180px-Great Old Ones

חלק קטן מהאדירים הזקנים; משמאל לימין: האסטור הלא יתואר, מאגוג, יוג-סוטוהוף, האלים של ראגנארוק ואנימוס.