FANDOM

עולםאמיתי

ElevenAmyTATM
המלאכים כובשים את מנהטן
דוקטורהדוקטור האחד עשר
מלווה/יםאיימי, רורי, ריבר
אויב עיקריהמלאכים הבוכים, ג'וליוס גרייל
התרחשות עיקריתמנהטן, העיר ניו יורק, 1938 ו-2012
צוות מפתח
כותבסטיבן מופאט
במאיניק הוראן
מפיקמרקוס וילסון
פרטי שחרור
מספר סיפור230
תאריך שחרור29 בספטמבר 2012
רשת שידורBBC1
פורמטפרק אחד של 45 דקות
ניווט
הקודם
כוח השלושה
הבא
הבלש הנהדר

המלאכים כובשים את מנהטן (באנגלית: The Angels Take Manhattan) הוא הפרק החמישי בעונה השביעית של הסדרה המחודשת של דוקטור הו, והפרק האחרון בחציה הראשון של העונה לפני פגרת הסתיו.

הפרק ציין את הופעתם האחרונה של קארן גילאן בתפקיד איימי פונד ושל ארתור דארוויל בתפקיד רורי וויליאמס. הוא הציג בשנית את דמותה של ריבר סונג, ואת הופעתם השלישית של המלאכים הבוכים בתור אויבים מרכזיים בעלילה.

לסיפור התלווה פרק קצר בשידור רשת, נ.ב., ששימש לסגירת מעגל סופית בין הפונדים לאהוביהם, וגם בין הצופים לבינם. הפרק הקצר הציג את גורלם של איימי ורורי, וקוריין מנקודת מבטו של אביו של רורי, בריאן וויליאמס.

תקציר עריכה

הפרידה שוברת הלבבות של הדוקטור מאיימי ורורי - מירוץ נגד הזמן ברחובות מנהטן, כשפסלי ניו-יורק קמים לתחייה ממש מסביבם...

עלילה עריכה

העלילה של הפרק מתחילה כשבלש פרטי מקבל עבודה לחקור מבנה שהאנשים שהולכים אליו לעולם לא חוזרים. הבלש מגיע לגם עם ספק רב שזה קשור לפסלים הזזים שסיפר לו מציע העבודה אך ברגע שהוא נכנס לבית דברים משונים קורים כמו דלת שנסגרת בעצמה ומעלית שמופעלת מבלי להפעילה. הוא עולה למעלה ורואה חדש שהשם שלו רשום שם והוא נכנס. הוא מוצא שם איש זקן שאומר לו שהוא "הוא" ופסלי המלאכים רוצים לתפוס אותו ולהחזיר אותו בזמן. הוא יוצא מהחדר מיד לאחר שהאיש הזקן מת ורואה את פסלי המלאכים. הוא מסתובב לצד השני רק לשנייה והם קרובים אליו יותר אז הוא עולה למעלה ובורח מהמלאכים הבוכים אך כשהוא מגיע למעלה הוא מסתובב ורואה את פסל החירות מאחוריו עם פה מלא שינויים (פסל החירות הינו מלאך בוכה).

אחרי הפתיחה רואים את הדוקטור, רורי ואיימי בפיקניק בו הדוקטור קורא ספר של משהיא בשם "מלודי מאלון"(מתגלה כריבר סונג) הכותבת על נו-יורק של שנות השישים. איימי מתעצבנת על הדוקטור שקורא קטעים מביכים וסוטים(המתאימים לריבר) בקול רם ושולחת את רורי להביא קפה. רואים פסל שמאחורי רורי נעלם וכך גם רורי. הדוקטור קורא את השיחה בין ריבר ורורי והוא נכנס לטארדיס במהרה עם איימי ונעלב מריבר שכתבה לא יוכל להנחית את הטארדיס אך הדוקטור באמת לא הצליח עד שריבר שמה מקלט על מלאך בוכה והדוקטור מצא מיקום "זמן-חלל" מדוייק.

רורי נשלח לחדר עם תינוקות מלאכים וקופסת גפרורים, ריבר שוברת לעצמה את היד כדי להשתחרר מהמלאך הבוכה והדוקטור משתמש בחלק מכוח ההתחדשות לתקן את היד של ריבר. הם מצילים את רורי ורצים מהבניין לכיוון אותו בניין שבו נעלמו כל האנשים ובינתיים מלאכים בוכים בדמות אם וילד תפסים את מי שחטף את ריבר, רורי, המלאך הבוכה ותינוקות המלאכים.

כשהם מגיעים לבניין הם רואים חדר על שמו של רורי ונכנסים, איימי רואה איש זקן ומבינה שזה רורי ונשארת איתו עד שמת. הדוקטור מסביר שהמלאכים הבוכים בנו את הבניין הזה כדי שיוכלו לחיות מאנרגיית זמן מתמשכת מכיוון שהוא מחזירים בן אדם אחורה בזמן עד להיום בו שיגיע לשם מחדש\ היום בו הוא ימות ומזה יחיו המלאכים(אנרגיית זמן מתמשכת). הם עולים למעלה ורואים את פסל החירות ושואלים את הדוקטור מה יש לעשות והוא מסביר על פרדוקס. רורי מנסה להתאבד ואיימי עוצרת אותו, הם מדברים ומבינים אחד את השני ומתאבדים יחד. פתאום כולם מופיעים בבית קברות ב2012 ומדברים והדוקטור מסביר שהפרדוקס הצליח וכל המלאכים "הורעלו". רורי מסתכל על קבר ורואה את השם שלו, מקבל הלם ונעלם. הדוקטור מסביר שזהו המלאך השורד וגוסס, איימי עצובה וחושבת אם היא תיגע במלאך היא תחזור להיות עם רורי וריבר מסכימה איתה. איימי חוזרת בזמן ושמה מופיע בקבר הזה. הדוקטור עצוב מכיוון שרורי ואיימי נמצאים בנקודת זמן קבועה והוא לא יכול לבקר אותם. ריבר אמרה שתיתן לאיימי לכתוב דף בשביל הדוקטור על החיים שלה בספר והוא נזכר בדף האחרון שהשאיר בפיקניק והוא רץ. הוא קורא את זה וכתוב שלאיימי ורורי היו חיים שמחים יחד וכך נגמר הפרק.

צוות עריכה

איזכורים עריכה

נא להוסיף

הערות סיפור עריכה

נא להוסיף

טעויות הפקה עריכה

נא להוסיף

המשכיות עריכה

נא להוסיף